Příjem položek do aukce či přímého prodeje

Dodavatelé / Příjem sběratelského materiálu

Naše prestižní veřejné sálové aukce s možností „živé“ online dražby přes internet dlouhodobě prokazují, že jsou nejlepší a nejvýhodnější volbou pro prodej vzácných známek a dalšího sběratelského materiálu. Tisíce aktivních sběratelů a investorů soutěžících mezi sebou v našich aukcích „šetří“ majitelům čas a energii při hledání nejvhodnějšího kupce a maximalizují ceny nabízených předmětů.

Dále se dozvíte: Proč nás zvolit, Jak probíhá příjem známek, Jak nafotit, Často kladené otázky

Proč nás zvolit?

1) Tradice a zkušenosti s moderním přístupem

Jsme rodinnou společností pořádající již více než 20 let veřejné mezinárodní aukce a v současnosti největší tuzemskou aukční síní zaměřenou na filatelii a přidružené obory. Jako první aukční dům v Česku jsme propojili tradiční model veřejných sálových aukcí s dynamicky se rozvíjejícím online prostředím a umožnili jsme našim klientům využít pro dražbu moderní informační technologie s naší aplikací burda|LIVE BIDDING. V aukcích ročně vydražíme sběratelský materiál za více jak 50 milionů Kč, což představuje přibližně 40% podíl na trhu. Naši specialisté zpracují do 3-4 aukcí ročně v průměru 10.000 položek. Díky spolupráci s významnými zahraničními dodavateli, osobním kontaktům s řadou předních aukčních firem nejen v Evropě, a rovněž i aktivní účastí na aukcích v cizině, mají pracovníci firmy skvělý přehled o celkové situaci na tuzemském i globálním filatelistickém trhu. Naši experti nejsou sběrateli, proto u nich nehrozí sběratelský „střet zájmů“, který je běžný u jiných aukčních domů či obchodníků.

2) Důvěra a prestiž

Naše aukce si dlouhodobě drží vysokou úroveň a prestiž. Získali jsme důvěru a kladné reference jak malých a středních dodavatelů, tak i špičkových domácích i zahraničních sběratelů, kteří nám svěřili k rozprodeji své exponáty. Našimi největšími úspěchy jsou realizace sbírek G. Hanaceka (Rakousko), R. Alexy (ČR), T. Oreho (Norsko), G. Wilhelmse (Německo) či B. Poura (ČR). Významným milníkem v historii firmy byl prodej největší sbírky meziválečného Československa Ludvíka Pytlíčka (ČR) v celkovém objemu 50 miliónů korun.

3) Mimořádné výsledky a aukční rekordy

Výrazné, více jak 50% nárůsty koncových cen oproti cenám vyvolávacím, a celková prodejnost přesahující 80 % v našich aukcích přináší nejlepší zhodnocení vašeho materiálu. Naše rozsáhlá databáze více jak 20.000 aktivních tuzemských i zahraničních sběratelů a investorů jsou zárukou vysoké likvidity nabízených položek za nejvyšší tržní ceny. Dosáhli jsme také řady aukčních rekordů a mimořádných výsledků jak u známek československé provenience, tak u zahraničního, zejména klasického materiálu. Ať již jde o samostatně nabízené vzácné známky, celé sbírky či rozsáhlá dědictví, naši specialisté umí zvolit vždy tu správnou prodejní strategii.

4) Stabilita

Více jak 20leté úspěšné působení firmy na tuzemském i mezinárodním aukčním trhu prokazuje vysokou míru finanční stability. Dbáme na řádné a včasné vyplácení našich dodavatelů, které probíhá již 5 týdnů od proběhnutí aukce. Na vyžádání poskytujeme dodavatelům u mimořádných položek zálohu předem.

Jak probíhá příjem známek?

Známky a další sběratelský materiál u nás lze prodat následujícími způsoby:

  1. Příjem poštovních známek do aukce
  2. Komisní prodej
  3. Výkup známek a dalšího sběratelského materiálu

Ocenění a určení tržní hodnoty poštovních známek a dalšího filatelistického materiálu je pro laickou veřejnost velmi obtížné. Vždy je proto vhodné obrátit se na renomované a zkušené odborníky.

A) Příjem poštovních známek do aukce

Máte poštovní známky, které chcete ocenit a prodat, ale nevíte jak na to? Ocenění známek a jejich zařazení do našich prestižních mezinárodních aukcí je snadné.

Příjem vašeho materiálu provedeme v následujících krocích:

  1. Zašlete nám několik obrázků vašich poštovních známek (rady jak nafotit) či kompletní sbírky s krátkým popisem na náš e-mail info@burda-auction.com. Pro větší množství souborů využijte službu uloz.to nebo wetransfer.com
  2. Vámi zaslané obrázky analyzují naši specialisté a určí, zda známky mají sběratelskou hodnotu nebo jde o běžný materiál.
  3. V případě, že vaše známky jsou sběratelsky a tržně zajímavé, domluvíme si s Vámi osobní setkání v aukčním domě nebo dojednáme zaslání materiálu poštou. Minimální objem materiálu na klienta a aukci činí 20.000 Kč ve vyvolávacích cenách. Pro mimořádné položky či celé sbírky přijedeme osobně nebo zajistíme jejich přepravu na naše náklady.
  4. Sepíšeme s vámi dodavatelskou smlouvu, vystavíme základní soupis přijatého materiálu a domluvíme s vámi provizi za zprostředkování prodeje, která se zpravidla pohybuje mezi 6 – 25 % včetně DPH dle zajímavosti a náročnosti zpracování. Dosažení co nejvyšších cen v aukci je naším společným cílem.
  5. Váš dodaný materiál profesionálně zpracujeme do aukčních položek, odborně popíšeme, určíme optimální vyvolávací ceny a bezpečně jej uložíme v našich zabezpečených a pojištěných prostorách. U významných položek zajistíme ověření renomovanými tuzemskými i zahraničními znalci. Následně vám k odsouhlasení zašleme detailní soupis položek, které poté naskenujeme a nafotíme. Ve své Osobní sekci pak budete mít dokonalý přehled o průběžných cenách i celkovém výsledku.
  6. Všechny tyto procesy jsou časově náročné, a proto je vždy vhodné nás kontaktovat co nejdříve před termínem požadované aukce, aby mohly být veškeré práce řádně zajištěny a materiál do aukce důkladně zpracován. Ideální doba pro příjem poštovních známek do jarní aukce je listopad - leden. Ideální doba pro příjem poštovních známek do podzimní aukce je duben - červen.
  7. Všechny vaše aukční položky budou zobrazeny v rámci probíhající aukce na našich internetových stránkách, část i v tištěném celobarevném katalogu. Zajistíme osobní prohlídky všech položek v našem aukčním domě. Naše prestižní veřejné sálové aukce s možností „živé“ online dražby přes internet také propagujeme na největších světových filatelistických portálech Philasearch.com (Německo) a StampAuctionNetwork.com (USA). Pro zvýšení atraktivity aukcí využívá naše společnost rovněž i moderní marketingové nástroje a PR kampaně.
  8. Aukce se můžete osobně zúčastnit jako host nebo ji pohodlně sledovat z domova přes aplikaci burda|LIVE BIDDING s online přenosem na YouTube.
  9. Již po 5 týdnech od proběhnutí aukce obdržíte peníze z prodeje na Vámi určený bankovní účet či hotově.

Do našich aukcí přijímáme rovněž mince, bankovky, autografy, řády, vyznamenání, pohlednice, fiskální ceniny atd.

B) Komisní prodej

Pokud nechcete čekat na termín aukce, vhodným řešením je komisní prodej. Tento způsob tzv. privátního prodeje je vhodný zejména pro špičkový a ojediněle se vyskytující sběratelský materiál.

Prodej proběhne následujícími kroky:

  1. Zašlete nám několik obrázků  (rady jak nafotit) vašich poštovních známek či kompletní sbírky s krátkým popisem na náš e-mail info@burda-auction.com. Pro větší množství souborů využijte službu uloz.to nebo wetransfer.com.
  2. Vámi zaslané obrázky analyzují naši specialisté a určí, zda známky mají sběratelskou hodnotu nebo jde o běžný materiál.
  3. V případě, že vaše známky jsou sběratelsky a tržně zajímavé, domluvíme si s vámi osobní setkání v aukčním domě, kde po dohodě navrhnou naši odborníci prodejní cenu. Zároveň s vámi sepíšeme dodavatelskou smlouvu, v níž budou uvedeny všechny podmínky prodeje.

Do komisního prodeje přijímáme rovněž mince, bankovky, autografy, řády, vyznamenání, pohlednice, fiskální ceniny atd.

C) Výkup poštovních známek a dalšího sběratelského materiálu

Přestože považujeme naše aukce za nejlepší formu prodeje cenných poštovních známek a dalšího sběratelského materiálu, nabízíme také možnost přímého odkupu.

Výkup probíhá v následujicích krocích:

  1. Zašlete nám několik obrázků (rady jak nafotit) vašich poštovních známek či kompletní sbírky s krátkým popisem na náš e-mail info@burda-auction.com. Pro větší množství souborů využijte službu uloz.to nebo wetransfer.com.
  2. Vámi zaslané obrázky analyzují naši specialisté a určí, zda nabízený materiál má sběratelskou hodnotu nebo je běžný.
  3. V případě, že vaše poštovní známky, dopisy, mince, bankovky, autografy atd. jsou zajímavé, domluvíme si s vámi osobní setkání v aukčním domě, kde provedeme ocenění a učiníme vám férovou nabídku. Následně podepíšeme kupní smlouvu a ihned vyplatíme domluvenou částku.

Vykupujeme poštovní známky, dopisy, mince, bankovky, autografy, řády, vyznamenání, fiskální ceniny, staré akcie atd.

Tipy a rady jak nafotit vaše sběratelské poklady

Pro odhad ceny potřebujeme alespoň několik obrázků vašich poštovních známek či kompletní sbírky s krátkým popisem. Vhodné je doplnit i foto celkového pohledu na nabízený materiál.

K nafocení lze použít jakýkoliv moderní mobilní telefon nebo digitální fotoaparát.

Několik tipů:

  • Nechejte poštovní známky v albech, zásobnících či krabicích v původním uložení.
  • Nesnažte se sami poštovní známky roztřídit.
  • Neodstraňujte poštovní známky z obálek a dopisů.
  • Pokud sbírka obsahuje atesty, certifikáty či faktury nákupů, je pravděpodobné, že je hodnotná.
  • Uchovejte poštovní známky na suchém místě.

Časté otázky ohledně příjmu položek do aukce, přímého prodeje nebo výkupu

Přijímáte do aukce také obrazy?

Obrazy a umělecké předměty do aukcí zpravidla nepřijímáme. Obraťte se proto na specializované aukční domy s uměním, jako je Galerie Kodl, Adolf Loos Apartment and Gallery apod.

Přijímáte do aukce staré sběratelské katalogy, časopisy nebo specializovanou filatelistickou literaturu?

Některá sběratelská literatura je hledaná a tudíž hodnotná, jiná má cenu jen starého papíru. Pro základní posouzení nám zašlete několik obrázků s krátkým popisem na náš e-mail info@burda-auction.com.

Přijímáte do aukce mince, bankovky nebo autografy?

Přestože vzácné poštovní známky tvoří základ naší nabídky, věnujeme se i většině ostatních sběratelských oborů, z nichž mezi nejvýznamější patří právě mince, bankovky, autografy nebo pohlednice. V našem týmu jsou specialisté v těchto oborech, proto se na nás můžete s důvěrou obrátit i s tímto druhem materiálu.

Přijímáte do aukce jen československé / české poštovní známky?

Československé známky tvoří významnou část našeho aukčního portfolia. Zároveň však
mají naše aukce největší nabídku zahraničních poštovních známek na tuzemském trhu. Mimořádných výsledků dosahujeme např. v segmentu klasických známek a známek britských kolonií.

Zajišťujete ověření pravosti známek?

Spolupracujeme s předními českými i zahraničními znalci a ověření či vypracování atestů pravosti můžeme zajistit. Tato služba je zpoplatněna.

Aukce se koná za několik dní, mohu vám do ní ještě dodat materiál?

Příprava každé aukce je časově velmi náročná a uzávěrka příjmu materiálu je zpravidla dva měsíce před jejím konáním. Vždy je proto vhodné kontaktovat nás co nejdříve před termínem požadované aukce. Ideální doba pro příjem poštovních známek, mincí, bankovek nebo autografů do jarní aukce je listopad - leden. Ideální doba pro příjem poštovních známek, mincí, bankovek nebo autografů do podzimní aukce je duben – červen. Váš materiál tedy rádi zpracujeme do následující aukce.

Máte také klienty z ciziny?

Ano, naše aukce jsou známé a sledované i v zahraničí, kde je mj. propagujeme na největších světových filatelistických portálech Philasearch.com (Německo) a StampAuctionNetwork.com (USA). Z naší rozsáhlé databáze více jak 20.000 aktivních sběratelů a investorů tvoří více jak 30 % zahraniční zákazníci.

Mohu aukci osobně navštívit?

Ano, naše aukce jsou veřejné a můžete se jich osobně zúčastnit jako aktivní dražitel nebo jako host. Lze je také sledovat z pohodlí domova přes aplikaci burda|LIVE BIDDING s online přenosem na YouTube.

Co bude s materiálem, který se v aukci neprodá?

V každé z našich aukcí se zpravidla prodá přes 80 % nabízených položek. Pokud se některá neprodá, zařadíme ji s upravenou cenou do další aukce, případně do stálé nabídky našeho internetového obchodu za pevnou cenu. V případě vyžádání ji dodavateli vrátíme zpět.

Kdy dostanu peníze za svůj prodaný materiál?

Již po 5 týdnech od proběhnutí aukce obdržíte peníze z prodeje na vámi zvolený bankovní účet či hotově.

Mám materiál zaslat poštou nebo si pro něj přijedete?

Poštovní známky, mince, bankovky, autografy a další materiál nám lze zaslat poštou po předchozí domluvě s našimi specialisty. Pro mimořádné položky či hodnotné sbírky přijedeme osobně nebo zajistíme jejich přepravu na naše náklady.

Vyplácíte zálohu předem?

Ano, u významných a zajímavých položek můžeme v případě zájmu poskytnout zálohu předem. Pokud nechcete čekat na termín aukce, je pro Vás vhodným řešením komisní prodej, případně od Vás materiál můžeme vykoupit za férovou cenu.

Jaká je vaše provize?

Aukční provize za zprostředkování prodeje se zpravidla pohybuje mezi 6 – 25 % včetně DPH dle zajímavosti a náročnosti zpracování materiálu.

Jak to vlastně funguje a co se očekává ode mě?

V případě, že vaše známky jsou sběratelsky a tržně zajímavé, domluvíme si s Vámi osobní setkání v aukčním domě nebo dojednáme zaslání materiálu poštou. Sepíšeme s vámi dodavatelskou smlouvu, vystavíme základní soupis přijatého materiálu a domluvíme s vámi provizi za zprostředkování prodeje, která se zpravidla pohybuje mezi 6 – 25 % včetně DPH dle zajímavosti a náročnosti zpracování. Váš dodaný materiál profesionálně zpracujeme do aukčních položek, odborně popíšeme, určíme optimální vyvolávací ceny a bezpečně jej uložíme v našich zabezpečených a pojištěných prostorách. U významných položek zajistíme ověření renomovanými tuzemskými i zahraničními znalci. Následně vám k odsouhlasení zašleme detailní soupis položek, které poté naskenujeme a nafotíme. Ve své Osobní sekci na našich internetových stránkách pak budete mít dokonalý přehled o průběžných cenách i celkovém výsledku. Všechny tyto procesy jsou časově náročné, a proto je vždy vhodné nás kontaktovat co nejdříve před termínem požadované aukce, aby mohly být veškeré práce řádně zajištěny a materiál do aukce důkladně zpracován.

Ideální doba pro příjem poštovních známek do jarní aukce je listopad - leden. Ideální doba pro příjem poštovních známek do podzimní aukce je duben - červen. Všechny vaše aukční položky budou zobrazeny v rámci probíhající aukce na našich internetových stránkách, část i v tištěném celobarevném katalogu. Zajistíme osobní prohlídky všech položek v našem aukčním domě. Naše prestižní veřejné sálové aukce s možností „živé“ online dražby přes internet také propagujeme na největších světových filatelistických portálech Philasearch.com (Německo) a StampAuctionNetwork.com (USA). Pro zvýšení atraktivity aukcí využívá naše společnost rovněž i moderní marketingové nástroje a PR kampaně.

Již po 5 týdnech od proběhnutí aukce obdržíte peníze z prodeje na vámi určený bankovní účet či hotově.

Po dědečkovi mám doma sbírku poštovních známek (mincí, bankovek...) a uvažuji o prodeji. Má sbírka vůbec nějakou cenu? Co mám udělat?

Zašlete nám několik obrázků vašich poštovních známek (rady jak nafotit) či kompletní sbírky s krátkým popisem na náš e-mail info@burda-auction.com. Vámi zaslané obrázky analyzují naši specialisté a určí, zda známky mají sběratelskou hodnotu nebo jde o běžný materiál. V případě, že vaše známky jsou sběratelsky a tržně zajímavé, domluvíme si s Vámi osobní setkání v aukčním domě nebo dojednáme zaslání materiálu poštou. Minimální objem materiálu na klienta a aukci činí 20.000 Kč ve vyvolávacích cenách. Pro mimořádné položky či celé sbírky přijedeme osobně nebo zajistíme jejich přepravu na naše náklady. Sepíšeme s vámi dodavatelskou smlouvu, vystavíme základní soupis přijatého materiálu a domluvíme s vámi provizi za zprostředkování prodeje, která se zpravidla pohybuje mezi 6 – 25 % včetně DPH dle zajímavosti a náročnosti zpracování. Dosažení co nejvyšších cen v aukci je naším společným cílem.

Kdy budete mít další aukci?

Standardně pořádáme aukce několikrát ročně, aktuálně máme v přípravě následující aukce:

  • Online 75 - Se bude konat: 11. KVĚTNA 2024. Příjem materiálu do: KONCE BŘEZNA 2024.
  • Sálová aukce 76 - Se bude konat: 14. a 15. ZÁŘÍ 2024. Příjem materiálu do: KONCE ČERVNA 2024.
  • - Se bude konat: listopad 2024.

Je ocenění sběratelského materiálu u vás zdarma?

Ano, základní ocenění poštovních známek, dopisů, mincí, bankovek, podpisů osobností, řádů a vyznamenání nebo pohlednic provádíme zdarma.

Ocenění a určení tržní hodnoty poštovních známek a dalšího filatelistického materiálu je pro laickou veřejnost velmi obtížné. Vždy je proto vhodné obrátit se na renomované a zkušené odborníky.

Proč se vyplatí prodávat známky přes aukce?

Naše prestižní veřejné sálové aukce s možností „živé“ online dražby přes internet dlouhodobě prokazují, že jsou nejlepší a nejvýhodnější volbou pro prodej vzácných známek a dalšího sběratelského materiálu. Tisíce aktivních sběratelů a investorů soutěžících mezi sebou v našich aukcích „šetří“ majitelům čas a energii při hledání nejvhodnějšího kupce a maximalizují ceny nabízených předmětů. Výrazné, více jak 50% nárůsty koncových cen oproti cenám vyvolávacím, a celková prodejnost přesahující 80 % v našich aukcích přináší nejlepší zhodnocení vašeho materiálu. Naše rozsáhlá databáze více jak 20.000 aktivních tuzemských i zahraničních sběratelů a investorů jsou zárukou vysoké likvidity nabízených položek za nejvyšší tržní ceny.

Co do aukcí či přímého prodeje přijímáte?

Do aukcí či k přímému prodeji přijímáme zejména vzácné poštovní známky, dopisy, mince, bankovky, řády a vyznamenání, autografy či pohlednice.